Ortus

Light up your dreams

Ortus

 

Ortus is een project dat ik gedaan heb in de tijd dat ik in Zweden woonde, in samenwerking met Clara Henze. De opdracht was om een compleet nieuw merk neer te zetten, gebaseerd op de theorie verworven uit het boek Strategic Brand Management door Keller. Het merk moest een onderscheidend verhaal, een effectieve visuele identiteit en een passende campagne bevatten. Hierbij zijn we gestart met onze droom: we constateerden onze gedeelde passie voor ontwerp en producten met een sterk verhaal erachter. Hieruit is het merk “Ortus” ontstaan. Ortus is een merk dat bedlampen produceert en verkoopt. Er is geen ander merk in de wereld dat zich specifiek hierop richt, en onderzoek heeft aangetoond dat mensen een uniek merk voor deze productcategorie zouden waarderen. Elke bedlamp die Ortus produceert is speciaal. Het is gebouwd om jouw dromen te ondersteunen. Omdat wij geloven dat jouw dromen waardevol zijn.

 

En daar begint het verhaal van Ortus. Bekijk de video die hiernaast staat, die de filosofie achter dit merk vertelt. Daar onder staat een uitleg hoe dit merk omgezet is naar een visuele identiteit en campagne.

 

Ortus is een van de mooiste projecten waar ik aan heb mogen werken, vanwege het sterke verhaal, de droom, die eraan ten grondslag ligt. De vele brainstorms hebben geleid tot een verhaal dat nog steeds in mijn hart leeft.

Locatie

Linköpings Universitet

Category

Concept, Online, Print, Video, Visuele identiteit